ЛогоКурсът „Портфолио на литературна творба“ включва разработването на  модел за ученическо портфолио в обучението по български език и литература като образователна технология, чрез която могат да бъдат усвоявани, развивани, прилагани и оценявани всички компетентности по български език и литература. Предлаганият модел проследява процеса на обучение и развитие, като активно включва ученика в него. Това е процесуално портфолио, което конструктивно ангажира ученика в усвояването и прилагането  на комуникативноречеви знания, умения и компетентности по български език и литература чрез обучение в дейности и чрез дейности.

Портфолиото изисква и акцентира върху прилагането на: личностно ориентиран подход - ориентирано е към отделния ученик; конструктивен подход - обучение в дейности и чрез дейности; хуманистичен подход - уважение към личността на ученика и неговата уникалност.

Чрез изпълнението и работата си по проекта ученикът самостоятелно и в екип разширява знанията, уменията и компетентностите си по български език и литература, задълбочава самостоятелния си опит за анализ, тълкуване и интерпретация на литературна творба, формира умения за  използване на литературнокритически текстове и определяне на позиция спрямо изразените в тях идеи, формира умения за събиране, анализиране и съпоставяне на литературна информация от различни източници с цел организирането й във вид, подходящ за изпълнението на конкретна учебна  задача (проект), развива комуникативните си компетентности.

Курсът дава възможност на обучаемите наред с литературните да развиват и дигиталните си компетентности като изготвя портфолио с всички материали по формата на презентация. уеб сайт или блог.

Курсът завършва с представяне на портфолио на узучавана литературна творба по избор и електронен тест.