Ориентираният към придобиване на ключови компетентности курс по Социология на образователните институции в общотеоретичен план изхожда от критически прочит на ключови социологически текстове проблематизирайки ролята и функциите на образованието и възпитанието; рационализирането и бюрократизирането на модерното училище, вкл. и като дисциплинарна институция; образованието като възпроизвеждащо социалните неравенства; условията и ефектите от срастването на държава, наука и образование. Предлага се критически прочит на образователните политики, стоящи в основата на тези проблематизации. Същевременно вниманието на студентите се насочва към рефлексивно осмисляне на трансформациите на образованието и преориентацията на образователните цели към формиране на ключови компетентности, релевантни на спецификата и живота в съвременните общества. Целта на курса не е да остане при механичното възпроизводство на теоретични постановки, а да въвлече студентите в едно поле на проблематизация на логиката, по която функционират дискурсите на и върху образованитето. Курсът е ориентиран към формиране на критично мислене, само/рефлексивност, инициативност и повишаване на личностната, социалната и гражданската компетентост не само във и чрез работата по време на лекции и упражнения, но и в динамично променящия се свят, в който живеем.
- Преподавател: Милена Ташева