През понятието за „рефлексивност-рефлекс“ дисциплината „Тяло, дар и практическа логика“ тематизира социализираната телесност като дейна структура, т.е. като структурирана, но и структурираща (както условията на съществуването си, така и отношенията си с останалите агенти и света) структура. Това поставя въпроса за практическата логика на нейната активност, разгръщаща се по аналогия на дара, схващан не само като социален феномен, но и като практико-логическа и времева структура. Аналитичното внимание е фокусирано върху това как агентите практически, т.е. „в сътрудничество“ разработват социалните взаимодействия. Решението, предложено от курса е т.нар. „практическа логика на молекулярните перформативни взаимодействия“, разработвана чрез пресичане на теоретичните хоризонти на Бурдийо и етнометодологията в контекста на социоанализата на самонаследяването. След приключването на курса студентите ще имат теоретични знания, аналитични и  технични компетентности, позволяващи експлициране практическата логика на социалното взаимодействие и разбиране на неговите имплицитни условия за възможност.


Задачата на курса е запознае студентите с ключови идеи в етнометодологията, но не сами по себе си, а в контексти на отношенията между етнометодологията и различни  философски и социологически направления с повече или по-малко „праксеологическа” ориентация, като феноменологията на Хусерл, феноменологията на всекидневния живот на Алфред Шютц, практическата логика на Витгенщайн и т.н. Във фокуса на интерес е и експлозивната сила, с която етнометодологията разкрива ключови очевидности на т.нар. „формален анализ”. Основен акцент пада върху функциите на всекидневния език за изграждането на "членови методи" и едновременно с това за описание на тяхната работа. 

Успешно завършилите обучение по тази учебна дисциплина

·        Ще познават развитието на етнометодологията и анализа на разговори в отношението им към съвременното и традиционното социологическо знание и към най-новите социологически визии за социалния свят.

·        Ще усвоят етнометодологическия стил на неконвенционално социологическо изследване

·        Ще  идентифицират вскидневни микро-сцени на създаване на социален ред, ще анализират всекидневни казуси;          

·        Ще формулират и провеждат етнометодологически експерименти и наблюдения.

·        Ще могат да съставят протоколи към проведените етнометодологически експерименти и наблюдения


Учебните ресурси предоставят възможност за запознаване на студентите:

- със спецификата на поведението на деца с Генерализирани разстройства на развитието,

- диагностични критерии, позовани по международни класификатори,

- и диференциална диагностика със сходни състояния.